Digital Chat Station، افشاگر باسابقه‌ی حوزه فناوری جزئیاتی درباره‌ی دو گوشی هوشمند ناشناخته گوگل پیکسل از طریق شبکه‌ی اجتماعی ویبو ارائه کرده است. ظاهراً فاکسکان این دو گوشی را در یکی از کارخانه‌های چینی خود تولید می‌کند، اما به نظر می‌رسد که این دو گوشی، پیکسل ۷ یا پیکسل ۷ پرو گوگل نیستند. به گفته‌ی این افشاگر انتظار می‌رود که یکی از این دو گوشی، گوشی هوشمند تاشوی پیکسل فولد یا پیکسل نوت‌پد باشد. دیگر گوشی نیز ظاهراً گل سرسبد پرچم‌داران گوگل خواهد بود.

  • اندروید ۱۳ شاید در این تاریخ رسما عرضه شود

البته این افشاگر اطلاعات زیادی را در مورد گوشی تاشوی گوگل به ما نمی‌دهد. تنها نکته‌ی جالبی که در مورد این گوشی تاشو شایعه شده اینکه برخلاف گوشی‌های زد فولد سامسونگ و ریزر ۲۰۲۲ موتورولا، گوشی گوگل مجهز به یک نمایشگر بزرگ تاشو خواهد بود. در همین راستا، باید اشاره کنیم که پیش‌تر نیز انیمیشن‌هایی برای یک گوشی هوشمند تاشو با برند گوگل در کدهای اولیه اندروید ۱۳ کشف شده بود. Digital Chat Station می‌گوید گوگل مطمئن نیست که گوشی تاشوی پیکسل فولد اکوسیستم اندروید را بهبود می‌بخشد یا خیر و همین موضوع نیز ممکن است منبع شایعات تأخیر یا لغو این پروژه باشد.

پیش‌تر رندر‌های گوگل پیکسل تاشو که در برخی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، نشان داد که نمایشگر این گوشی تاشو در حالت کاملا باز به یک صفحه‌نمایش ۷٫۶ اینچی تبدیل خواهد شد و از فناوری شیشه فوق‌نازک سامسونگ (UTG) استفاده خواهد کرد. ظاهراً این نمایشگر از فناوری LTPO مبتنی بر رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی خواهد کرد. غول موتور جست‌وجو همچنین پتنتی را در سپتامبر سال گذشته با عنوان مکانیزم لولای نرم و چند محوره برای گوشی‌های تاشو در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) ثبت کرد. گفته می‌شود که این لولا طوری طراحی شده است که صفحه‌نمایش گوشی به راحتی بسته شود و در هنگام استفاده از آن هیچ آسیبی به قطعات گوشی وارد نشود.

  • تاریخ احتمالی معرفی گوگل پیکسل ۷ لو رفت

پیکسل 7 اولترا

از سوی دیگر این افشاگر اعلام کرده که گوشی پرچم‌دار گوگل مجهز به سنسور دوربین IMX787 سونی خواهد بود. ظاهراً این سنسور جدید در گوشی گوگل پیکسل ۷ پرو استفاده نخواهد شد. به نظر می‌رسد که گوگل این سنسور را در یک گوشی هوشمند با نام مستعار «Lynx» یا «L10» مورد آزمایش قرار داده که نام‌ها به گوشی گوگل پیکسل ۷ اولترا اشاره می‌کنند. به گفته‌ی Digital Chat Station، این سنسور به عنوان دوربین ثانویه در این گوشی تعبیه خواهد شد.

در همین راستا افشاگر دیگری به نام «Kuba Wojciechowski» پیش‌بینی می‌کند که سنسور دوربین IMX787 سونی می‌تواند به عنوان دوربین تله فوتو این گوشی به انجام وظیفه بپردازد. با این حال Digital Chat Station بیان می‌کند که پیکسل ۷ اولترا از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین پریسکوپ چند کانونی استفاده می‌کند. ظاهراً این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، حسگر ISOCELL GN1 است. این سنسور همان حسگری است که گوگل در پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند می‌تواند مجهز به یک دوربین تله فوتو مانند گوشی اکسپریا ۱ مارک ۴ باشد که سونی اوایل امسال آن را معرفی کرد. در حقیقت سنسور دوربین تله‌فوتو این گوشی قادر است بین فاصله کانونی ۸۵ تا ۱۲۵ میلی‌متر بدون افت کیفیت جابجا شود. این افشاگر همچنین ادعا می‌کند که نمونه‌ی آزمایشی این گوشی هوشمند از نمایشگر با رزولوشن ۲K و بدنه‌ی سرامیکی بهره می‌برد.

هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی‌های مذکور راهی به بازار گوشی‌های هوشمند پیدا می‌کنند یا نه. گوگل در رویداد I/O 2022 خود به گوشی سوم سری پرچم‌دار پیکسل ۷ اشاره نکرد، اما این شرکت می‌تواند با معرفی پیکسل ۷ اولترا در رویداد سخت‌افزاری پاییز امسال کاربران را غافلگیر کند.

  • اطلاعاتی از پیکسل ۷ اولترا، پیکسل فولد و دوربین تبلت پیکسل منتشر شد

منبع: Notebookcheck

نوشته گوگل پیکسل ۷ اولترا با نمایشگر ۲K در راه است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala