در گزارشی که توسط وب‌سایت Ped30 به اشتراک گذاشته شد، آیوز پیش‌بینی می‌کند که کاربران بیشتری نسبت به قبل، گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را به جای مدل‌های غیر پرو و ارزان‌تر آن‌ها خریداری خواهند کرد. این موضوع، خبر خوبی برای غول فناوری آمریکایی است، به خصوص اگر افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری قیمت‌های سری جدید اعمال شود. در حال حاضر، قیمت آیفون ۱۳ پرو از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود و کاربران باید برای خرید آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۰۹۹ دلار پرداخت کنند.

  • دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو در نور کم عملکرد چندان خوبی ندارد

آیوز در ادامه افزود: «این طور به نظر می‌رسد که اپل منتظر استقبال بسیار گسترده‌ی کاربران از محصولات پرو سری آیفون ۱۴ یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس است. در حالی که مدل‌های غیر پرو این سری طبق شایعات بدون هیچ افزایش قیمتی روانه‌ی بازار می‌شوند، اما پیش‌بینی ما این است که با افزایش ۱۰۰ دلاری قیمت مدل‌های پیشرفته‌تر این گوشی‌ها، همچنان استقبال از آن‌ها زیاد خواهد بود.»

  • تنها مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ از تراشه‌ی A17 Bionic بهره می‌برند

آیفون 14 پرو

این تحلیلگر همچنین اعلام کرده که احتمالاً اپل در ازای افزایش ۱۰۰ دلاری قیمت‌ها، بهبودهایی را در مورد حافظه‌ی داخلی این گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار لحاظ خواهد کرد. این موضوع نشان می‌دهد که اپل می‌تواند پیکربندی حافظه‌ی داخلی پایه این گوشی‌ها را برای کمک به جبران افزایش قیمت آن‌ها ارتقاء دهد. در حال حاضر، حافظه‌ی داخلی آیفون ۱۳ پرو از ۱۲۸ گیگابایت شروع می‌شود.

آقای کو پیش‌تر در مورد افزایش قیمت مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که «فاکس‌کان» یکی از برندگان اصلی افزایش میانگین قیمت فروش سری آیفون ۱۴ است. وی در این رابطه توضیح می‌دهد: «من پیش‌بینی می‌کنم که میانگین قیمت سری آیفون ۱۴ حدود ۱۵ درصد و ۱۰۰۰ تا ۱۰۵۰ دلار به دو دلیل افزایش قیمت آیفون ۱۴ پرو و نسبت عرضه به بازار بیشتر افزایش یابد. فاکس‌کان با نسبت سفارش ۶۰ تا ۷۰ درصد را باید تولیدکننده‌ی اصلی سری آیفون ۱۴ دانست. بنابراین درآمد آن به طور قابل توجهی از افزایش میانگین قیمت سری آیفون ۱۴ تأمین خواهد شد.»

با این تفاسیر باید گفت که کاربران باید ۷۹۹ دلار برای آیفون ۱۴، ۸۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ مکس (آیفون ۱۴ پلاس)، ۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۱۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو مکس بپردازند. همچنین اگر این قیمت‌های مطرح شده در فضای مجازی صحت داشته باشد، نسخه‌ی شایعه شده دو ترابایتی آیفون ۱۴ پرو مکس در واقع می‌تواند از مرز ۲۰۰۰ دلار عبور کند. در حال حاضر، نسخه ۱ ترابایتی آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۵۹۹ دلار قیمت دارد.

همانطور که احتمالاً در جریان خبرهای سری آیفون ۱۴ هستید، ما تا زمان رونمایی از این سری فاصله چندانی نداریم. در همین راستا «مارک گورمن»، یکی از مشهورترین تحلیلگران محصولات اپل اعلام کرد که مراسم رونمایی از سری جدید آیفون ۱۴ و دیگر محصولات جدید اپل نظیر اپل واچ سری ۸ و آیپدهای جدید به احتمال زیاد ۱۶ شهریور ماه خواهد بود.

آیفون 14 پرو

اپل که ماه گذشته تولید آزمایشی سری آیفون ۱۴ را آغاز کرده بود، در ماه جاری احتمالاً تولید انبوه این محصولات را آغاز خواهد کرد. ظاهراً این شرکت به تأمین‌کنندگانش اطلاع داده است که فروش اولیه سری جدید آیفون ۱۴ بیشتر از سری آیفون ۱۳ خواهد بود و باید خود را برای این موضوع آماده کنند. باید دید در روزهای آتی چه اخبار دیگری در مورد سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار اپل منتشر خواهد شد.

  • تأمین‌کنندگان سری آیفون ۱۴ نسبت به فروش این محصولات نگران هستند

منبع: ۹to5mac

نوشته افزایش ۱۰۰ دلاری آیفون ۱۴ پرو با افزایش حافظه‌ی داخلی جبران می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala