اپل در آخرین گزارش مالی این شرکت تصویر مثبتی از وضعیت مالی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ ترسیم کرده که به نظر می‌رسد این موضوع ارتباط مستقیمی با تاریخ معرفی آیفون ۱۴ دارد. از سوی دیگر خطر رکود جهانی همچنان در حال رشد و غیرقابل پیش‌بینی است و بنابراین اپل با معرفی هرچه زودتر آیفون ۱۴ می‌تواند ریسک‌های مربوط به رکورد تقاضا را به حداقل برساند.

در مقایسه با دیگر بازیگران بازار موبایل، اپل موفق شده تاثیر محدودیت‌های زنجیره تامین بر عرضه‌ی محصولات خود را به حداقل برساند. البته برخی محصولات این شرکت مانند مانیتور استودیو دیسپلی و مک‌بوک‌های جدید به دلیل همین محدودیت‌ها با مشکلاتی روبرو شده‌اند ولی کل آیفون‌ها که با فاصله‌ی زیادی مهم‌ترین محصولات اپل محسوب می‌شوند، تحت تاثیر زیادی قرار نگرفته‌اند.

آیفون 14

در بین این محدودیت‌ها، تقاضا برای آیفون ۱۳ در آمریکا و چین افزایش پیدا کرده که همین موضوع موفقیت بسیار بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود. با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد حتی اگر تقاضا برای سری آیفون ۱۴ در برخی مناطق جهان پایین‌تر از حد انتظار باشد، بازارهای مهمی مانند چین می‌توانند تا حد زیادی این کاهش تقاضا را جبران کنند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، مدل‌های پرو آیفون ۱۴ با تغییرات زیادی راهی بازار می‌شوند. دو مدل پرو حالا از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و در نتیجه دیگر خبری از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیست. از سوی دیگر مهم‌ترین تغییر ظاهری این دو مدل، استفاده از نمایشگر حفره‌دار است و اپل بعد از سال‌ها استفاده از بریدگی نمایشگر، آن را کنار می‌گذارد. از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم که امسال صرفا هر دو مدل پرو از چیپست جدید استفاده می‌کنند.

در این میان مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ دیگر ارتقای قابل توجهی برای نسل قبلی نیستند زیرا حتی از چیپست جدید هم استفاده نمی‌کنند. اپل با این استراتژی قصد دارد توجهات بیشتری را به سمت مدل‌های پرو جلب کند تا بتواند سود بیشتری از فروش آیفون‌ها دریافت کند. با توجه به اینکه گفته می‌شود سری آیفون ۱۴ در تاریخ ۱۶ شهریور رسما معرفی خواهد شد، تا فقط چند هفته‌ی دیگر به طور رسمی از ویژگی‌های این پرچم‌داران خبردار می‌شویم.

  • در فاصله سه هفته تا معرفی آیفون ۱۴، آیفون ۱۳ محبوب‌ترین گوشی آمریکا شد

منبع: ۹To5Mac

نوشته دلیل معرفی زودتر از انتظار آیفون ۱۴ فاش شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala