اپل معمولا در اضافه کردن قابلیت‌های جدید به گوشی‌های خود کمی دیرتر از شرکت‌های اندوریدی اقدام می‌کند اما زمانی که این کار را انجام می‌دهد، سعی می‌کند به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهد که گاهی اوقات حتی از آنچه که پیش‌تر در اندروید در دسترس بوده هم بهتر از آب در می‌آید. مصداق بارز چنین قابلیتی، نمایشگر همیشه روشن است. قابلیتی که تاکنون در هیچ یک از آیفون‌ها در دسترس نبوده و حتی حالا هم که به سری آیفون ۱۴ اضافه شده، فقط برای دو مدل پرو و پرو مکس در دسترس قرار دارد.

اما چه چیزی باعث شده تا نمایشگر همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس بهتر از نمونه‌ی موجود در گوشی‌های اندرویدی باشد؟ وقتی که اپل در رویداد Far Out امسال خود از گوشی‌های آیفون ۱۴ رونمایی کرد، ندیدیم وقتی به قابلیت نمایشگر همیشه روشن رسید حرف خاصی از قابلیتی جذاب به میان بیاید. اما در واقع اپل نه در آن رویداد بلکه در هیچ جای دیگری اشاره‌ای به آن نکرده است. این شرکت آمریکایی قابلیتی را به گوشی‌هایش اضافه کرده تا وقتی که کاربر نمایشگر همیشه روشن را فعال می‌کند، باتری گوشی در کمترین حالت ممکن استفاده شود؛ به این صورت که وقتی او از اتاق خارج شود، نمایشگر همیشه روشن هم غیرفعال می‌شود.

همانطور که می‌دانید، فلسفه‌ی وجود نمایشگر همیشه روشن این است که کاربر بدون نیاز به روشن کردن گوشی بتواند تاریخ، ساعت، میزان شارژ و یک سری موارد دیگر را مشاهده کند. اما وقتی همیشه فعال باشد، قطعا تا حدودی شارژ باتری را هم مصرف می‌کند. شرکت‌های اندرویدی امکان زمان‌بندی این قابلیت را به گوشی‌های خود افزوده‌اند تا گوشی از یک ساعت خاص آن را فعال و از ساعتی دیگر غیرفعال کند. اما روش اپل برای ذخیره‌ی انرژی متفاوت است.

  • iOS 16 با قابلیت‌های فراوان عرضه شد

به گزارش یکی از کاربران یوتیوب به نام Felixba، ظاهرا وقتی کاربران نمایشگر همیشه روشن را در آیفون ۱۴ پرو یا پرو مکس فعال و اپل واچ خود را هم با این گوشی‌ها جفت می‌کنند و از اتاق بیرون می‌روند، گوشی به صورت خودکار نمایشگر همیشه روشن را غیرفعال می‌کند تا مصرف باتری به حداقل برسد.

اینطور که به نظر می‌رسد، گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس می‌توانند با استفاده از داده‌های مجاورت که از ساعت دریافت می‌کنند، متوجه شوند که کاربر چقدر از آن‌ها فاصله دارد. اگر کاربر به یک فاصله‌ی خاصی از گوشی برسد، در حالی که اپل واچ را هم روی دستان خود دارد، نمایشگر خاموش می‌شود. این قابلیت در واقع باعث می‌شود در مصرف انرژی به شکل قابل توجهی صرفه‌جویی شود و در عین حال، کاربر هر زمان که بخواهد بتواند از نمایشگر همیشه روشن هم استفاده کند. حال جالب اینجاست که چرا اپل در طول رویداد خود اصلا به این قابلیت اشاره‌ای هم نکرده است.

نمایشگر همیشه روشن آیفون

علاوه بر این قابلیت جدید، اپل در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از نمایشگری استفاده کرده که اگرچه ۱۲۰ هرتزی است اما در شرایطی که محتوای ثابت به نمایش در می‌آید، این میزان را به ۱ هرتز کاهش می‌دهد که این قابلیت هم در صرفه‌جویی در مصرف انرژی تأثیر بسزایی دارد.

این قابلیت جدید نمایشگر همیشه روشن در کنار جزیره‌ی پویا (متحرک بودن حفره‌ی روی نمایشگر) از جمله قابلیت‌های خوب آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس هستند که برای گوشی‌های اندرویدی می‌توانند مفید باشند. انتظار می‌رود گوگل با مشاهده‌ی آنچه که در رویداد ۴ روز قبل رونمایی شده، بتواند آپدیت‌های بعدی خود را با قابلیت‌های بیشتر و جذاب‌تری راهی گوشی‌های اندرویدی کند.

  • ۵ ویژگی سری آیفون ۱۴ که از گوشی‌های اندرویدی کپی‌برداری شده‌اند

منبع: Android Authority

نوشته نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو با کمک اپل واچ خاموش می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala