اپل در مراسم معرفی سری آیفون ۱۴ به ظرفیت باتری این گوشی‌ها هیچ اشاره نکرده، اما مدعی شده که این گوشی‌ها با طول عمر بهتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. در همین راستا، وب‌سایت صدور گواهینامه ۳C ظرفیت دقیق باتری سری آیفون ۱۴ را منتشر کرده که بر اساس آن، ظرفیت باتری آیفون ۱۴ تقریباً مشابه آیفون ۱۳ است و از باتری با ظرفیت ۳۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری آیفون ۱۴ پرو نیز نسبت به آیفون ۱۳ پرو با ظرفیت ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت، افزایش کمی پیدا کرده است.

  • ضبط ویدیو ۴K در آیفون ۱۴ پرو نیازمند حداقل ۲۵۶ گیگابایت حافظه است

اما کاهش ظرفیت باتری ۴۳۲۳ میلی‌‌آمپر ساعتی آیفون ۱۴ پرو مکس نسبت به نسل قبلی‌اش یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس با باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعتی، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است. هنوز معلوم نیست که چرا هزینه‌ی تعویض باتری برای سری آیفون ۱۴ این‌قدر بیشتر شده، در صورتی که باتری‌های نسل جدید آیفون از ظرفیتی تقریباً یکسان با ظرفیت باتری آیفون ۱۳ بهره می‌برند. اگر آیفون ۱۴ را پیش خرید کرده‌اید، احتمالاً به این زودی‌ها نگران تعویض باتری نخواهید بود. اپل تنها زمانی باتری شما را تحت برنامه AppleCare جایگزین می‌کند که سلامت آن به زیر ۸۰ درصد رسیده باشد.

  • چرا نمایشگر همیشه روشن در گوشی‌های اندروید مثل آیفون جذاب نیست؟

 تعویض باتری آیفون 14

طبق ادعای غول فناوری آمریکایی، باتری‌های سری آیفون ۱۴ قادرند تا پس از ۵۰۰ چرخه شارژ کامل، ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ کنند. قیمت‌های مشخص شده برای تعویض باتری سری آیفون ۱۴، مربوط به کاربرانی است که این گوشی‌ها را بدون ضمانت استاندارد یک‌ساله یا بدون خرید اشتراک Care Plus اپل تهیه می‌کنند. باید اشاره کنیم که کاربران برنامه‌ی Care Plus اپل هیچ هزینه‌ای برای تعویض باتری سری آیفون ۱۴ پرداخت نمی‌کنند.

همچنین به گزارش وب‌سایت ۹to5mac، افزایش هزینه‌ی تعویض باتری آیفون ۱۴ در برخی از کشورهای جهان بیشتر از ایالات متحده آمریکا خواهد بود. برای مثال باید به کاربران انگلستانی اشاره کنیم که برای تعویض باتری این گوشی باید ۱۰۵ پوند پرداخت کنند، این در حالی است که هزینه‌ی تعویض باتری سری آیفون ۱۳ برای آن‌ها حدود ۶۹ پوند بوده است.

  • ۵ دلیل برای خریدن آیفون ۱۴ پلاس (و ۲ دلیل برای نخریدن)

منبع: ۹To5mac

نوشته هزینه تعویض باتری آیفون ۱۴ حدود ۳۰ دلار بیشتر از نسل‌های قبلی است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala