شیائومی بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار از گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲ خود رونمایی کرد. محصولاتی که از قابلیت‌های خوبی نظیر پردازنده‌ی قدرتمند، دوربین‌های باکیفیت و البته شارژر بسیار پرسرعت بهره می‌برند. شیائومی برای مدل دیسکاوری ادیشن از این سری یک شارژر ۲۱۰ واتی در نظر گرفته که در حال حاضر باید آن را سریع‌ترین شارژر موبایل در جهان خطاب کنیم.

در بین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت‌های چینی هستند که سریع‌ترین شارژرها را همراه با محصولات خود ارائه می‌کنند اما شیائومی این‌بار پا را از حد استاندارد هم فراتر گذاشته و تصمیم گرفته بعد از شارژر ۱۲۰ واتی به سراغ نمونه‌ی ۲۱۰ واتی برود که گفته می‌شود می‌تواند ردمی نوت ۱۲ پرو دیسکاوری ادیشن را در مدت زمان تنها ۹ دقیقه به صورت کامل شارژ کند. توجه داشته باشید ظرفیت باتری این گوشی ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

  • نمایشگر شیائومی ۱۳ پرو حاشیه‌ی باریک‌تری نسبت به سری ۱۲ دارد

البته شارژ شدن در مدت زمان ۹ دقیقه ادعایی است که خود شیائومی مطرح کرده اما خوشبختانه این شرایط به وجود آمده که ادعای این شرکت چینی را در عمل هم مورد بررسی قرار دهیم. طبق آخرین گزارشات بدست آمده از نتیجه‌ی تست شارژ آزمایشگاه Charger Labs، شارژر ۲۱۰ واتی ردمی نوت ۱۲ پرو دیسکاوری ادیشن توانست تا سه دقیقه با سرعت بسیار بالای ۱۸۴٫۸۵ وات گوشی یادشده را شارژ کند. البته طبیعتا نمی‌شد انتظار داشت در کل فرایند شارژ شدن گوشی چنین سرعتی حفظ شود و اینطور هم نشد. در ادامه این سرعت به شکل قابل توجهی کمتر شد اما به صورت متوسط سرعت آن بالاتر از ۱۲۰ وات بود.

با این سرعت، نماینده‌ی میان‌رده‌ی شیائومی اگرچه طبق ادعای شرکت باید در مدت زمان تنها ۹ دقیقه شارژ می‌شد اما در تست‌های صورت گرفته در مدت ۱۰ دقیقه و ۱۰ ثانیه به صورت کامل شارژ شد که شاید حدودا ۱ دقیقه بیشتر از چیزی باشد که این شرکت چینی ادعا کرده بود اما با این حال فوق‌العاده سریع‌تر از مدت زمان شارژ شدن گوشی‌های دیگر است.

نکته‌ی مهم‌تر اینکه این شارژر پرسرعت گوشی را بدون اینکه گرمای زیادی تولید شود شارژ کرد. در گرم‌ترین حالت ممکن در طول این ۱۰ دقیقه، دمای ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری ادیشن به ۴۳٫۳ درجه‌ی سانتی گراد رسید این در حالی است که آیفون ۱۴ پرو مکس با شارژری که سرعت بسیار پایین‌تری هم از ۲۱۰ وات دارد (۲۹ وات) در گرم‌ترین حالت ممکن حین شارژ تا ۴۵٫۸ درجه داغ می‌شود.

  • شیائومی بوک ایر ۱۳ رونمایی شد؛ نمایشگر ۲.۸K با طراحی ۳۶۰ درجه‌ای

منبع: NotebookCheck

نوشته شارژر ۲۱۰ واتی ردمی نوت ۱۲ پرو دیسکاوری ادیشن این گوشی را در مدت ۱۰ دقیقه شارژ می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala