اگر به خاطر داشته باشید، وقتی اپل در ماه سپتامبر امسال از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد، مدعی شد آیفون‌ها و البته ساعت هوشمند اپل واچ اولترا می‌توانند به بیشینه‌ی روشنایی ۲۰۰۰ نیت دست پیدا کنند. این امکان هم به لطف فناوری پیشرفته‌ای که سامسونگ در ساخت پنل این محصولات به کار برد میسر شد. حالا خود سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2023 از نمایشگری رونمایی کرده است که توانسته به حداکثر میزان روشنایی بیش از ۲۰۰۰ نیت هم دست پیدا کند.

این میزان روشنایی در پنل UDR سامسونگ (Ultra Dynamic Range به معنای محدوده دینامیکی فوق‌العاده) توسط UL Solutions هم تأیید شده و پیشرفت چشمگیر این شرکت کره‌ای در زمینه‌ی تولید نمایشگرهای مخصوص گوشی را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است این میزان روشنایی با تلویزیون‌های جدید سامسونگ (S95C و S90C) که از فناوری کوانتوم-دات بهره می‌برند هم مطابقت دارد.

  • چگونه به طور خودکار سرعت گوشی‌های سامسونگ را افزایش دهیم؟

OLED سامسونگ 2000 نیت

سامسونگ دیسپلی همچنین روشنایی ۱۵۰۰ نیت را هم در پنل UDR جدید خود تضمین کرده و مدعی شده با این پنل‌ها رنگ‌ها به شکلی طبیعی‌تر، جذاب‌تر و پویاتر به نمایش گذاشته می‌شوند و به خصوص هنگام استفاده از گوشی یا تبلت در فضای باز، تأثیر خود را نشان می‌دهند. البته چیزی در رابطه با مصرف انرژی این نمایشگرهای جدید گفته نشده و باید منتظر بمانیم ببینیم چه اطلاعاتی در این رابطه منتشر می‌شود.

هنوز مشخص نیست کدام یک از محصولات سامسونگ قرار است برای نخستین بار به این پنل UDR با حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت مجهز شوند. البته به رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی S23 خیلی نزدیک شده‌ایم و این گوشی‌ها هم از آن جایی که پرچم‌دار هستند، به احتمال بسیار زیاد نخستین میزبان‌های این پنل جدید خواهند بود.

البته همانطور که در بالا هم اشاره شده، سامسونگ در حال حاضر پنل‌های OLED با حداکثر میزان روشنایی ۲۰۰۰ نیت را برای گوشی‌های سری آیفون ۱۴ پرو تولید می‌کند (البته این میزان روشنایی فقط هنگام مشاهده محتوای HDR به دست می‌آید). بنابراین در صورت تجهیز سری گلکسی S23 به این پنل‌ها نمی‌توان گفت نمایندگان سامسونگ نخستین گوشی‌ها از این حیث هستند ولی اگر سامسونگ بتواند با به کارگیری یک سری فناوری جدید این میزان را به بیش از ۲۰۰۰ نیت برساند می‌تواند یک رکورد جدید از خود به جای بگذارد.

  • قیمت گلکسی S23 احتمالا مشابه گلکسی S22 خواهد بود

منبع: GSMArena

نوشته سامسونگ از پنل OLED با روشنایی ۲۰۰۰ نیت برای گوشی‌ها رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala