با وجود اینکه سال گذشته برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ چنین شایعاتی مطرح شده بود، اما در نهایت چنین مشخصه‌ای عملی نشد و قرار هم نیست برای سری آیفون ۱۵ به واقعیت تبدیل شود. در همین رابطه باید به راس یانگ، یکی از مشهورترین افشاگران، اشاره کنیم که سال گذشته اعلام کرد آیفون ۱۶ پرو با فیس آی‌دی زیر نمایشگر به دست کاربران می‌رسد. با وجود اینکه در حال حاضر چندین گوشی از دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره می‌برند، اما این فناوری هنوز ضعف‌های زیادی دارد. شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ZTE در حال بهبود این فناوری هستند ولی هنوز همچنان جای بهبود زیادی دارد.

سامسونگ برای اولین بار در گوشی گلکسی زد فولد ۳ به بهره‌گیری از دوربین سلفی زیر نمایشگر روی آورد که البته حتی در صورت خاموش بودن نمایشگر، می‌توانید جای این دوربین را تشخیص دهید و در ضمن کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط آن هم چندان ایده‌ال نیستند. گلکسی زد فولد ۴ در این زمینه کمی بهبود پیدا کرده اما طبیعتا از یک دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی نباید انتظارات زیادی داشته باشیم.

آیفون 16

اما در این میان، فیس آی‌دی طبیعتا مکانیسم متفاوتی نسبت به دوربین سلفی دارد. سیستم فیس آی‌دی برای تجزیه و تحلیل چهره کاربر از مادون قرمز استفاده می‌کند و بنابراین قرارگیری این سنسورها زیر نمایشگر، چالش‌های زیادی را به وجود می‌آورد. در گزارش این خبرگزاری آمده که اپل در نهایت قصد دارد به غیر از سیستم فیس آی‌دی، خود دوربین سلفی را هم زیر نمایشگر تعبیه کند تا آیفون‌های دارای نمایشگر فاقد حفره و بریدگی راهی بازار شوند. هنوز مشخص نیست که اپل چه زمانی موفق به انجام این کار می‌شود اما راس یانگ می‌گوید که در بهترین حالت در سال ۲۰۲۶ برای آیفون ۱۸ پرو شاهد استفاده از این فناوری خواهیم بود.

اما در حال حاضر به نظر می‌رسد مدل‌های پرو آیفون ۱۶ با یک حفره‌ی کوچک برای دوربین سلفی راهی بازار خواهند شد. طبق شایعات مطرح شده، سال آینده تمام مدل‌های آیفون ۱۵ از حفره‌ی نمایشگر موسوم به جزیره پویا بهره‌مند خواهند شد و این یعنی تفاوت ظاهری آن‌ها بسیار کمتر از نسل قبلی خواهد بود.

منبع: The Verge

نوشته مدل‌های پرو آیفون ۱۶ با فیس آی‌دی زیر نمایشگر عرضه خواهند شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala