به احتمال زیاد اپل برای پایین نگه داشتن قیمت آیفون SE 4، از پنل‌های OLED مبتنی بر فناوری‌های قدیمی استفاده می‌کند و بنابراین BOE نیاز چندانی به به‌روز‌رسانی خطوط تولید خود نخواهد داشت. اما از سوی دیگر اپل همچنان در زمینه‌ی نمایشگر گوشی‌های خود تا حد زیادی به سامسونگ وابستگی دارد. در حال حاضر سامسونگ از معدود شرکت‌هایی است که می‌تواند پنل‌های OLED باکیفیت مطابق با استانداردهای اپل را تولید کند. بر اساس یک گزارش جدید، سامسونگ به مهندسان اپل اجازه‌ی بازدید از خطوط تولید نمایشگرهای خود را نمی‌دهد و این در حالی است که اپل برای دیگر خطوط تولید خود به راحتی چنین کاری را انجام می‌دهد. بنابراین اپل به دلیل نیاز مبرمی که به سامسونگ دارد، به ناچار با خواسته‌های این شرکت کنار می‌آید.

آیفون SE 4

با وجود اینکه طی چند سال گذشته اپل تلاش کرده وابستگی خود را به سامسونگ کاهش دهد، ولی به نظر می‌رسد این موضوع حداقل چند سال دیگر طول می‌کشد. به طور مشخص، اپل بودجه‌ی هنگفتی را برای توسعه‌ی نمایشگرهای MicroLED اختصاص داده و قصد دارد ابتدا از این فناوری در ساعت‌های هوشمند خود استفاده کند. در حال حاضر سری آیفون ۱۴ از نمایشگرهای مبتنی بر فناوری LTPO OLED استفاده می‌کنند که قیمت آن‌ها دو برابر پنل‌های OLED موردنظر برای آیفون SE 4 است.

بنابراین عملا این سفارش برای سامسونگ سود چندانی به همراه ندارد و از دست دادن این سفارش به یک شرکت چینی، ضرر مهمی برای سامسونگ نیست. شاید تا چند سال آینده کیفیت پنل‌های OLED ساخت ال‌جی و BOE بسیار بهتر شوند ولی تا آن زمان، بخش زیادی از پنل‌های OLED مدل‌های مختلف آیفون از طرف سامسونگ تامین خواهد شد.

منبع: MacRumors

نوشته اپل برای آیفون SE 4 از پنل OLED چینی استفاده می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala