شرکت TCL اوایل سال جاری میلادی از نسل دوم محصولات مبتنی بر فناوری NxtPaper رونمایی کرد، اما تنها سه تبلت و یک لپ‌تاپ به آن مجهز شده‌اند. حالا این فناوری برای اولین‌ بار وارد دنیای گوشی‌های هوشمند شده و با گوشی هوشمند NXTPAPER 40 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هر دو مدل ۴G و ۵G گوشی‌ هوشمند NXTPAPER 40 این شرکت دارای صفحه‌نمایش‌هایی مات هستند که حسی شبیه به کاغذ را به کاربران منتقل می‌کند و در نتیجه فشار بسیار کمتری به چشم‌های آن‌ها در حین استفاده وارد می‌شود.

نسخه‌ی ۵G گوشی‌ NXTPAPER 40 شرکت TCL نسبت به نسخه‌ی ۴G آن یک سری ویژگی‌های پیشرفته‌تر دارد. برای مثال این نسخه از چیپست جدیدتر Dimensity 6020 مدیاتک به عنوان قلب تپنده استفاده می‌کند، در حالی که مغز متفکر نسخه‌ی ۴G این گوشی پردازنده هلیو G88 مدیاتک است. TCL برای نسخه‌ی ۵G، حداکثر ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته، اما نسخه‌ی ۵G این گوشی با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود و از کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می‌کند.

نسخه‌ی ۴G گوشی‌ NXTPAPER 40 همچنین به نمایشگر ۶.۷۸ اینچی LCD با رزولوشن FULL HD پلاس و رفرش ریت ۹۰ هرتز مجهز شده است. این گوشی هوشمند جدید از یک حالت پیشرفته بهره می‌برد که رابط کاربری را برای خواندن راحت‌تر متون و فشار کمتر به چشم‌ها، به رنگ خاکستری در می‌آورد.

روی پنل پشتی این گوشی هوشمند سیستم دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. همچنین باید به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این دستگاه نیز اشاره کنیم.

اسپیکر استریو با فناوری صوتی DTS 3D Boom Sound، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و باتری ۵۰۱۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی از دیگر مشخصات نسخه‌ی ۴G گوشی‌ NXTPAPER 40 شرکت TCL به شمار می‌رود.

نسخه ۵G این گوشی هوشمند TCL از نمایشگر کوچک‌تر ۶.۶ اینچی با رزولوشن Full HD و رفرش ریت ۹۰ هرتز بهره می‌برد و همانند نسخه‌ی ۴G، از قلم T-Pen نیز پشتیبانی می‌کند. به لطف فناوری NxtPaper، دمای رنگ نمایشگر بر اساس دمای محیط تغییر می‌کند تا چشمان کاربران در حین کار با این گوشی کمتر خسته شوند. روی پنل پشتی نسخه‌ی ۵G گوشی‌ NXTPAPER 40 دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به‌ همراه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز با دقت ۸ مگاپیکسلی به انجام وظیفه می‌پردازد.

یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۵ واتی، انرژی این گوشی هوشمند TCL را تأمین می‌کند. سیستم‌عامل اندروید ۱۳ به صورت پیش‌فرض روی هر دو گوشی نصب شده و کاربران این گوشی‌های هوشمند حداقل سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را دریافت خواهند کرد. گوشی‌ NXTPAPER 40 4G و ۵G از ماه آینده با قیمت به ترتیب ۲۰۰ و ۲۵۰ یورو در بازار اروپا برای فروش در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

منبع: TheVerge

نوشته نمایشگر گوشی جدید TCL حسی شبیه کاغذ را به شما منتقل می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala