بار دیگر شاهد استفاده از نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن FHD+ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی هستیم. چیپست استفاده شده برای این گوشی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که در کنار آن ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. برخلاف بسیاری از پرچم‌دارها، این گوشی از درگاه کارت حافظه microSD بهره می‌برد. وجود جک هدفون هم یکی دیگر از مشخصه‌هایی است که این روزها نایاب شده ولی سونی همچنان به استفاده از آن اصرار دارد.

سونی اکسپریا 5 مارک 5

در پنل پشتی به جای دوربین سه‌گانه، با دو دوربین اصلی روبرو هستیم. دوربین اصلی از همان سنسور ۵۲ مگاپیکسلی استفاده شده در اکسپریا ۱ مارک ۵ بهره می‌برد و به طور پیش‌فرض، عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به لطف استفاده از سنسور و لنز بهتر، زوم دیجیتال ۲ برابری همین دوربین اصلی بهتر از دوربین تله‌فوتو نسل قبلی است. دومین دوربین یک اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی است که تفاوتی با نسل قبلی ندارد و همچنان از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد. برای ثبت عکس‌های سلفی هم می‌توانید از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کنید.

سونی اکسپریا 5 مارک 5

این گوشی ۱۱ گرم سنگین‌تر و کمی ضخیم‌تر از نسل قبلی است اما از سوی دیگر کمی کوتاه‌تر شده است. بنابراین برای کاربرانی که به استفاده از پرچم‌دارهای جمع‌و‌جور علاقه دارند، سونی اکسپریا ۵ مارک ۵ از معدود گزینه‌های جذاب محسوب می‌شود. باتری استفاده شده ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که به لطف استفاده از اسنپدراگون ۸ نسل ۲، می‌تواند عمر بیشتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد. همچنین همراه با این گوشی هیچ شارژری ارائه نمی‌شود و باید این شارژر ۳۰ وات را به طور جداگانه خریداری کنید که می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه، شارژ باتری را از ۰ به ۵۰ درصد برساند.

این گوشی قرار است طی هفته‌های آینده با قیمت ۹۹۹ یورو (۱۰۸۰ دلار) به دست کاربران برسد.

  • ۶ گوشی جذاب سال ۲۰۲۲ که دست کم گرفته شدند

منبع: GSMArena

نوشته سونی اکسپریا ۵ مارک ۵ با سنسور دوربین بزرگ‌تر معرفی شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala