آخرین مدل آیفون SE در سال ۲۰۲۲ عرضه شد و دارای نمایشگر ۴.۷ اینچی با دکمه‌ی هوم، شبیه به آیفون ۸، است. این گوشی از تراشه‌ی A15 Bionic بهره می‌برد، به جای سیستم تشخیص چهره (Face ID) از حسگر اثر انگشت (Touch ID) استفاده می‌کند و با قیمت ۴۲۹ دلار به فروش می‌رسد.

طبق این رندرهای منتشر شده، آیفون SE 4 از نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره می‌برد و بریدگی نمایشگر هم حسگرهای جدید Face ID و دوربین سلفی تعبیه خواهد شد. در پنل پشتی هم یک دوربین اصلی دیده می‌شود که سمت راست آن فلش تعبیه شده است. ابعاد آیفون SE 4 برابر با ۱۴۷.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۷ میلی‌متر خواهد بود. در حالی که ابعاد آیفون SE فعلی ۱۳۸.۴ در ۶۷.۳ در ۷.۳ میلی‌متر است. این ابعاد نشان می‌دهد که آیفون SE 4 به دلیل نمایشگر بزرگتر ۶.۱ اینچی، چقدر بزرگ‌تر خواهد شد.

آیفون SE 4

شایعات قبلی همچنین حاکی از آن است که آیفون‌ SE 4 به جای درگاه لایتنینگ، از USB-C استفاده خواهد کرد. حتی یک شایعه ادعا کرده است که این گوشی به دکمه‌ی اکشن مجهز خواهد شد که در حال حاضر تنها در آیفون‌ ۱۵ پرو وجود دارد. هنوز هیچ اطلاعات دقیقی در مورد زمان عرضه آیفون‌ SE 4 توسط اپل وجود ندارد، اما انتظار فعلی این است که احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد شد. این دستگاه طی ۱۸ ماه گذشته به‌طور پراکنده در شایعات مطرح شده است. مینگ-چی کو، تحلیلگر سرشناس، در ماه آوریل گزارش داد که اپل توسعه آیفون‌ SE 4 را متوقف کرده است.

  • آیفون ۱۷ و ۱۷ پلاس با قابلیت نمایشگر همیشه روشن عرضه می‌شوند

منبع: MacRumors

نوشته جزییات طراحی آیفون SE 4 لو رفت؛ مجهز به فیس آیدی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala