این تراشه اکنون امکان اتصال به دو نمایشگر اکسترنال به طور همزمان را نیز فراهم می‌کند که سرانجام یکی از معدود پس‌رفت‌های عملکردی در گذر از پردازنده‌های اینتل به تراشه‌های اختصاصی اپل را جبران می‌کند. البته در این زمینه یک محدودیت هم وجود دارد؛ این قابلیت تنها زمانی کار می‌کند که درب لپ‌تاپ بسته باشد.

بنابراین اگر می‌خواهید برای مک‌بوک ایر خود به طور همزمان از دو مانیتور اکسترنال استفاده کنید، باید درب لپ‌تاپ را ببندید. در صورت باز بودن درب، صفحه‌نمایش ایر روشن می‌شود و همانند مدل‌های M1 و M2 قبلی، تنها می‌توانید یک نمایشگر خارجی فعال داشته باشید. باید یادآوری کنیم که در مدل‌های مبتنی بر پردازنده اینتل، چنین محدودیتی وجود ندارد.

مک‌بوک ایر M3

از نظر مشخصات فنی، مک‌بوک ایر M3 دارای پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای سریع‌تر به همراه پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای است. همچنین اپل به لطف تعبیه‌ی موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای سریع‌تر، مک‌بوک ایر جدید را «بهترین لپ‌تاپ مصرف‌کننده برای هوش مصنوعی در جهان» معرفی کرده است. از نظر طراحی، این دو لپ‌تاپ تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارند و بار دیگر همان المان‌های طراحی تکرار شده است.

مدل پایه مدل ۱۳ اینچی مک‌بوک ایر M3 با قیمت ۱۰۹۹ دلار راهی بازار می‌شود و برای خرید مدل پایه مدل ۱۵ اینچی باید ۱۲۹۹ دلار بپردازید. به دنبال توقف تولید مدل M1، مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی M2 با قیمت جدید ۹۹۹ دلار همچنان به فروش می‌رسد.

منبع: MacRumors

نوشته اپل از مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک‌بوک ایر M3 رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala