در هر صورت در این مطلب می‌خواهیم ۷ ویژگی که دوست داریم در گلکسی S24 FE ببینیم را مطرح کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

  • بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین؛ ۷ مدل برای عکاسی حرفه‌ای

بهبود عملکرد دوربین

گلکسی S24 FE

همانطور که میدانیم، در گوشی‌های میان‌رده معمولا برای پایین نگه داشتن قیمت، در برخی بخش‌ها صرفه‌جویی‌هایی صورت می‌گیرد. در گلکسی S23 FE به نظر می‌رسد بیش از هر بخش دیگری، این صرفه‌جویی روی دوربین تاثیر گذاشته است. هرچند عکس‌های گرفته شده با این گوشی به طور کلی بد نیستند، اما به نظر می‌رسد با توجه به توانایی‌های سامسونگ، انتظار عملکردی فراتر از “قابل قبول” از دوربین این گوشی می‌رود.

بنابراین، ما برای دوربین گلکسی S24 FE انتظار پیشرفت‌هایی را در زمینه‌های مختلف داریم. از جمله این موارد می‌توان به رنگ‌های طبیعی‌تر، افزایش نسبی شارپنس، بهبود پردازش تصاویر و همچنین کاهش میزان مات کردن بیش از حد چهره در تصاویر اشاره کرد. مهم‌تر از همه، امیدواریم عملکرد عکاسی در نور کم به طور قابل توجهی بهبود یابد تا بتوان در چنین شرایطی، جزئیات سوژه‌ها را به خوبی ثبت کرد.

بهتر شدن زوم تله‌فوتو

گلکسی S24 FE

دیدن یک گوشی میان‌رده با لنز تله‌فوتو اختصاصی، اتفاق بسیار نادر است. امروزه حتی در گوشی‌های ۸۰۰ دلاری هم به سختی می‌توان ماژول سه‌گانه‌ی دوربین با لنز تله‌فوتو را پیدا کرد، چه برسد به گوشی‌های زیر ۶۰۰ دلار که به نظر می‌رسد هیچ امیدی به داشتن چنین لنزی ندارند. با این حال، امیدواریم سامسونگ برای نسل بعدی این گوشی، کیفیت دوربین تله‌فوتو را بهبود ببخشد.

در بررسی‌های انجام‌شده، عملکرد لنز زوم گلکسی S23 FE حتی به پای زوم دیجیتال پیکسل ۷a گوگل هم نمی‌رسد. این موضوع برای سامسونگ دور از انتظار و ناامیدکننده است و باید در نسخه فن ادیشن بعدی این مشکل را برطرف کند. افزایش قدرت زوم اپتیکال به بیش از ۳ برابر نیز ایده‌آل خواهد بود، اما با توجه به اینکه در سری‌های S24 و S24 پلاس نیز شاهد زوم ۳ برابری هستیم، احتمالاً این اتفاق نخواهد افتاد.

افزایش عمر باتری

گلکسی S24 FE

فرقی نمی‌کند چه گوشی قرار است به بازار بیاید، همیشه جایی برای بهبود عمر باتری وجود دارد. در حال حاضر اطلاعات خاصی در مورد تست‌های باتری گلکسی S23 FE نداریم، اما با توجه به اینکه این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کند، مطمئناً برای عدد نهایی در گلکسی S24 FE جای پیشرفت وجود دارد.

همان‌طور که در گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۴ شاهد بودیم، به لطف بهبود مصرف انرژی در تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و ۳، این اتفاق رخ داد. تنها کاری که سامسونگ باید انجام دهد این است که مطمئن شود یکی از این تراشه‌ها در گلکسی اس ۲۴ FE به کار رود. طبق شایعات، به نظر می‌رسد ظرفیت باتری همان ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت سال گذشته باشد؛ بنابراین امیدواریم شاهد افزایش عمر باتری باشیم.

عملکرد در حد گلکسی S24

گلکسی S24 FE

بر اساس شایعات منتشر شده، سامسونگ قصد دارد در بیشتر بازارها، برای گوشی گلکسی S24 FE از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده کند و در بازار آمریکا آن را با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به دست کاربران برساند. با توجه به اینکه اگزینوس ۲۴۰۰ از جهات مختلف تفاوت زیادی با اسنپدراگون ندارد، بنابراین در بازارهایی مانند ایران هم کاربران می‌توانند با عملکرد در حد S24 و S24 پلاس روبرو شوند که این خبر بسیار خوبی برای طرفداران سری فن ادیشن خواهد بود.

امکانات کامل هوش مصنوعی

سامسونگ با معرفی فناوری هوش مصنوعیِ گلکسی (Galaxy AI) روی سری گلکسی اس ۲۴ سروصدای زیادی به پا کرد، تا جایی که برخی از این قابلیت‌ها را به گوشی‌های قدیمی‌تر نیز اضافه شد. تقریباً می‌توان با قطعیت گفت که گلکسی S24 FE نیز همان ارتقاهای هوش مصنوعی را که در سری گلکسی اس ۲۳ دریافت شدند هم خواهد داشت، اما ما انتظار بیشتری از این گوشی داریم. این دستگاه به هر حال یک عضو از خانواده‌ی کاملاً جدید گلکسی اس ۲۴ است و چه نسخه‌ی Fan Edition باشد و چه نباشد، سزاوار است با آن مانند یک عضو اصلی رفتار شود.

اگر این گوشی واقعا قرار است همراه با تراشه‌های جدید اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه شود، این یعنی از نظر قابلیت‌های سخت‌افزاری هوش مصنوعی تفاوتی با دیگر گوشی‌های خانواده S24 نخواهد داشت. در نتیجه سامسونگ هم هیچ بهانه‌ای برای جلوگیری از برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی ندارد و باید همان امکانات هوش مصنوعی سری S24 را برای گلکسی S24 FE ارائه دهد.

نمایشگر بهتر و روشن‌تر

همانطور که می‌دانید، داشتن یک نمایشگر باکیفیت برای هر گوشی هوشمند مهم است و گلکسی S24 FE نیز از این قاعده مستثنی نیست. انتظار می‌رود این گوشی همانند S23 FE و گلکسی S24 از رزولوشن Full HD بهره ببرد، اما همچنان جای پیشرفت در زمینه‌هایی مانند روشنایی و رفرش‌ریت وجود دارد.

روشنایی گلکسی اس ۲۳ FE در حالت حداکثر به ۱۴۵۰ نیت می‌رسد که کمی پایین‌تر از میزان ۱۷۵۰ نیت در گلکسی اس ۲۳ است. با توجه به اینکه گلکسی اس ۲۴ به روشنایی خیره‌کننده‌ی ۲۶۰۰ نیت دست یافته، انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۴ FE نیز از نظر روشنایی، عملکرد بهتری ارائه دهد و عدد قابل توجه‌تری را به نمایش بگذارد.

از طرف دیگر، گلکسی S23 FE از قابلیت نرخ تازه‌سازی تطبیقی برخوردار بود که می‌توانست به صورت پویا بین ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز سوئیچ کند. دستیابی به همین نرخ تازه‌سازی ۱ تا ۱۲۰ هرتز مشابه گلکسی S24، برای S24 FE فوق‌العاده خواهد بود. اما حتی اگر این مشخصه عملی نشود، باید مثل گلکسی S23 بتواند حداقل رفرش‌ریت ۴۸ هرتز را در اختیار کاربران قرار دهد.

عدم افزایش قیمت

با توجه به موقعیت عجیب و غریب گلکسی S23 FE در بین پرچمدار ۷۹۹ دلاری گلکسی و میان‌رده‌ی ۴۴۹ دلاری A54، وجود نسخه‌ی فن ادیشن در سری گلکسی زیر سوال رفته است. گلکسی S24 FE نیز با همین مشکل مواجه خواهد بود و بنابراین قیمت‌گذاری آن بسیار حیاتی است.

تا زمان عرضه‌ی S24 FE، دو اتفاق رخ خواهد داد: اول، گلکسی A55 با قیمتی زیر ۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد و دوم، اولین تخفیف‌های قابل توجه روی گلکسی S24 اعمال می‌شود. شاید انتظار کاهش قیمت ۲۰۰ دلاری نرود، اما ۱۰۰ دلار دور از انتظار نیست. هرگونه افزایش قیمت برای گلکسی S24 FE نسبت به قیمت پایه ۵۹۹ دلاری S23 FE، کاربران را به دو سمت سوق می‌دهد: یا آن‌ها با انتخاب A55 ارزان‌تر، پذیرش برخی محدودیت‌ها را ترجیح می‌دهند، یا با پرداخت مبلغی بیشتر، صاحب گوشی با قابلیت‌های بسیار بالاتر می‌شوند. با وجود قیمت بالاتر، این گوشی همچنان ممکن است فروش داشته باشد، اما قطعا به اندازه پتانسیل آن بدون افزایش قیمت نخواهد بود.

  • اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ؛ ساده‌ترین راه حل‌ها برای آیفون و اندروید

منبع: Tom’s Guide

نوشته ۷ ویژگی که دوست داریم در گلکسی S24 FE ببینیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala