شبکه های کامپیوتری و ارتباطات از راه دور به مرور در حال گسترش و ساده سازی هستند و دیگر نیازی نیست تا شما یک سیستم را مستقیما از محل موجود آن سیستم هدایت کنید، ابزار های فوق العاده قدرتمند و هوشمندی جهت مدیریت سیستم و شبکه ها از راه دور طراحی شده اند تا کار را برای انسان ها ساده تر از پیش سازند. NetSupport Manager یکی از این ابزار ها می باشد که سعی دارد تا توانایی مدیریت از راه دور شبکه و رایانه را میسر سازد. شما از طریق این نرم افزار می توانید یک رایانه کاملاً مستقل را از طریق یک رایانه، لب تاپ، تبلت یا گوشی های هوشمند مدیریت کنید. شما از طریق این نرم افزار قادر هستید تا به راحتی شبکه ای را که در آن یک کنفرانس یا همایش در حال اجراست ، تحت مدیریت گرفته و تمام سیستم های مورد نظر را از لحاظ سخت افزاری، مانیتورینگ نرم افزاری و حتی پیکربندی سیستم ها تحت کنترل خود داشته باشید و در صورت وقوع هرگونه اشکالی، سریعا آن را مرتفع سازید.

البته شما از طریق این نرم افزار می توانید برای کنترل یک به یک برای یک رایانه استفاده کنید، اما قابلیت های فوق العاده این نرم افزار، شما را از مدیریت تک سیستمی منصرف خواهد کرد، شما در مدیریت شبه این نرم افزار قادرید تا فایل ها را در میان چندین سیستم به صورت هم زمان به حالت پخش درآورید و هر واکنشی از سمت کاربران را تحت کنترل داشته باشید، این گزینه می تواند در آموزشگاه ها و مدارس الکترونیکی کاربرد بسیار زیادی داشته باشد. این نرم افزار قادر است تا از شبکه LAN و WAN اجرا گردد اما شما می توانید از طریق اینترنت و راهی دورتر نیز مدیریت شبکه را در دست داشته باشید.

انعطاف پذیری پلتفرم

 در این نرم افزار شما قادرید تا از هر سیستم عاملی شامل Windows, Mac, Android یا iOS به هر دستگاه دیگری با هر سیستم عامل دیگری متصل شوید و این نرم افزار محدودیتی از این نظر برای شما ایجاد نخواهد کرد.

سیستم های مانیتورینگ با نمایش تصویر بندانگشتی

سیستم داخلی مانیتورینگ این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که تمام سیستم های موجود تحت مدیریت را به صورت تصویر بند انگشتی مشاهده نمایید، این گزینه باعث می شود تا مدیر شبکه به راحتی بتواند کلیت سیستمها را مشاهده نموده و در صورت تشخیص بر وجود مشکل، مداخله نماید. این تصاویر بر اساس اهمیت قابل جابه جایی هستند تا دید مدیر به سیستم به صورت دلخواه وی باشد. هنگامی که مدیر از طریق ماوس بر روی یکی از سیستم ها برود می تواند آن را در فضایی بزرگتر تحت نمایش داشته و اطلاعات دقیق مانند قدرت سیگنال وای فای، آدرس شبکه، نام کامپیوتر و ... را مشاهده نماید که بسیار می تواند راه گشا باشد.

کنترل از راه دور و اتصالات ایمن

از طریق قابلیت کنترل از راه دور، شما می توانید سیستم مورد نظر را بدون در نظر گرفتن عمق رنگ ببینید، به اشتراک بگذارید و یا صفحه نمایش، کیبورد و ماوس را تحت کنترل داشته باشید. NetSupport Manager سریع ترین و امن ترین کنترل از راه دور را در دسترس شما قرار می دهد و از هر دو پروتکل TCP/IP و HTTP برای انتقال اطلاعات پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است این نرم افزار از رمزگذاری 256 بیت بهره می برد و در 20 سال گذشته بعنوان امن ترین نرم افزار کنترل از راه دو شناخته شده و انتخاب اول نهادهای نظامی و مالی در سراسر جهان شناخته شده است.

انتقال فایل، مشخص کردن محل سیستم و امکان گفتگو

شما در این نرم افزار قادر هستید تا فایل ها را در سیستم های مورد مدیریت به اشتراک بگذارید و حتی دلخواه خود را در این سیستم ها پخش نمایید و تمام این عملیات تا با کشیدن و رها کردن فایل بر روی سیستم مورد نظر انجام می شود که نشان از رابط کاربری فوق العاده ساده این نرم افزار دارد. در انتقال شبکه ای فایل نیز این نرم افزار بهترین و سریع ترین روش ممکن را انتخاب می کند و اگر قرار باشد فایلی به چند سیستم در یک شبکه انتقال یابد، سیستم به صورت خودکار و همزمان و به صورت یکباره، فایل را در شبکه به اشتراک گذاشته و پس از آپلود در سیستم های دیگر نمایش می دهد که سرعت و کارایی آن را بیشتر خواهد کرد.

یکی دیگر از امکانات جالب این نرم افزار امکان چت با کاربران، درخواست کمک از سمت کاربران یا اعلام هشدار می باشد. به این طریق شما می توانید در یک سیستم آموزشی به راحتی با دانش آموزان ارتباط برقرار کنید و به سوالات آنان به ترتیب و با سیستم پشتیبانی کاربر این نرم افزار ارتباط برقرار و مشکلات را مرتفع سازید. NetSupport Manager از قابلیت تعیین مکان یا مکان یابی کاربر نیز بهره می گیرد و می تواند تا حدودی شهر، استان و کشور کاربر را مشخص و نمایش دهد و امکان تقلب در این سیستم تا حدودی به صفر رسیده است.