آمرزیدگان فراوان شهر نیوآرک به عنوان پیشدرآمد مجموعهی تحسین شده سوپرانوها قرار است دلایل و چگونگی شکلگیری شخصیت تونی سوپرانو را به تصویر بکشد. سوپرانو جوان در یکی از متلاطمترین دورههای تاریخ شهر نیوآرک در حال قد کشیدن است؛ دورانی که گانگسترهای رقیب شورش بهپا کردهاند و خانوادهی قدرتمند دیمئو را در شهری که درگیر مسائل نژادی است، به چالش میکشند. در این اثنا دیکی مولتیسانتی که بارها توسط قانون دستگیر شده، سعی دارد تا تونی را به یک گانگستر قدرتمند و پرنفوذ تبدیل کند.
مارول فیلم «شانگ چی و افسانه ده حلقه» را در بهترین زمان ممکن روی پرده برد؛ این فیلم ابرقهرمانی طی چند هفتهی اخیر بدون هیچ رقیب قدرتمندی توانسته صدرنشین جدول پرفروشترین فیلمهای درحال اکران در آمریکا باشد. اما احتمالاً از هفتههای آینده و با اکران فیلمهای مورد انتظاری همچون «جیمز باند: زمانی برای مردن نیست»، «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» و «هتل ترانسیلوانیا ۴» این قاعده را تغییر خواهند کرد.
طی چند سال اخیر همواره از بازی «آخرین بازمانده از ما» به عنوان یکی از بهترین بازیهای تمام دورانها یاد شده است. الی و جوئل، شخصیتهای اصلی این ساختهی استودیو ناتی داگ به واسطهی ویژگیهای خاص شخصیتی و دگردیسی که در داستان دارند، بارها در در فهرست ماندگارترین شخصیتهای تاریخ ویدیو گیم قرار گرفتهاند. شبکهی HBO قصد دارد داستان پرفراز و نشیب آخرین بازمانده از ما را به قاب تلویزیون بیارد و حالا نخستین تصویر از این مجموعه منتشر شده که الی با بازی بلا رمزی و جوئل با بازی پدرو پاسکال را در حال تماشای یک هواپیمای سقوط کرده نشان میدهد.
چه شما طرفدار سر سخت «در جست و جوی نمو» باشید یا شمار دفعاتی که «راتاتویی» را تماشا کردهاید از دستتان خارج شده باشد، مطمئنا حداقل یک فیلم در این لیست وجود دارد که آن را دوست داشته باشید.
مسلما انیمهای با چنین محبوبیتی به این زودیها فراموش نمیشود، و هواداران آن تلاش میکنند همچنان در همان حال و هوا باشند و آثار مشابه دیگری هم تماشا کنند. علاوه بر چندتا از کارهای خود شینکای، چند انیمهی سینمایی عالی دیگر هم هستند که یا چنین مضمون مشابهی را به کار بردهاند، و یا از نظر بصری و زیباییشناسی، شبیه «اسم تو» هستند. «اسم تو» را چه یک داستان بلوغ با زیرلایههای ماوراءالطبیعه در نظر بگیریم، یا یک داستان عاشقانهی عجیب و غریب، باز هم در صنعت انیمه نمونههای مشابه خوب دیگری هم برای تماشا وجود دارد.
بعضی از پرنسسهای دیزنی به اندازهای پرطرفدار هستند که فارغ از انیمیشن اصلی به عنوان یک برند مستقل شناخته میشوند و کودکان زیادی از گوشه گوشهی دنیا با آنها زندگی میکنند و آثارشان را تقریبا روی هر وسیلهای از ظرف و لباس گرفته تا کاغذدیواری و بستههای شکلات و آبنبات میتوان دید.
فیلم مبارز تنها ۲۳ میلیون دلار از گیشهی سینماها درآمد داشت و بودجهی اصلی فیلم ۲۵ میلیون دلار بود. گرچه استودیو در این فیلم ضرر کرد اما مبارز در نوع خود تبدیل به کلاسیکی محبوب شد. گاوین اوکانر کارگردان فیلم موفق شد سطح معمولی فیلمهای سبک رزمی ترکیبی را تا حد اعلایی بالا ببرد. او توانست جذابترین صحنههای مبارزهای سبک امامای در تاریخ سینما را به وسیلهی اجراهای نمایشی قانعکننده در این فیلم به تصویر بکشد. فیلم داستان خانوادهای از هم پاشیده که سعی میکنند دردهای گذشتهی خود را التیام ببخشند روایت میکند. استفاده از سبک امامای علاوهبر ایجاد یک زمینه و داستان برای این خانواده، ماجراهای فیلم را نیز از راههای مختلفی پیش میبرد.
داستان این سهگانه در پاد آرمانشهر شیکاگو، پس از آخرالزمان و پس از جنگی که جامعه را به پنج جناح تقسیم کرده است، اتفاق میافتد. در بطن این روایت مرگبار، بئاتریس یا تریس (شایلین وودلی) قرار دارد که یک گروه منتخب را تشکیل میدهد که سپس در طول سهگانه تا حدی از طریق چند پیچش داستانی از هم جدا میشوند.