در آسیای شرقی، کوروساوا، توشیرو میفونه را پیدا کرده بود تا قهرمانها و گاهی ضدقهرمانهای او را زنده کند. در اروپا فللینی، مارچلو ماسترویانی را یافته بود تا به شخصیتهای گمگشتهی او حیات ببخشد و در آمریکا جان فورد از جان وین استفاده میکرد تا سوار بر اسب و کلاه بر سر به کمک بیپناهان بشتابد.
آیا سینما در حال مرگ است؟ بستگی دارد از چه کسی بپرسید. اما مسالهای وجود دارد که هر کسی با شما دربارهاش موافقت خواهد کرد. همهچیز در حال تغییر است. چیزهای مختلفی در صنعت سینما طی ده سال پیش تغییر کردهاند اما شتاب این تغییر در دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته. در دهههای اخیر آثار مربوط به فرنچایزهای بزرگ هر چند سال یکبار ساخته میشدند اما اگر به چند سال گذشته نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که حالا در تمام طول سال فرنچایزها بر سینما سلطنت میکنند. کمپانیهای اعظم رسانهای متوجه شدند ساختن آثاری که با فیلمهای پیشتر ساخته شده ارتباط دارند سود اقتصادی بسیار بیشتری از آثار اورژینال کسب خواهد کرد، به همین خاطر همه جا پر شده از ادامهها، بازسازیها و بازآفرینیهای مختلف.
اسپیلبرگ یکی از چهره های ماندگار تاریخ سینما است که تعدادی از بهیادماندنیترین فیلمها و شخصیتها را بر پردهی نقرهای آورده است. او با فیلمهای خود چندین نسل از فیلمسازان را تحت تاثیر قرار داده است، خیل عظیمی از طرفداران را به هیجان آورده است و همچنان به مسیر خود در راه اسطوره شدن در سینما ادامه میدهد. فیلمهای اسپیلبرگ بعضی از بهترین بازیگران تاریخ سینما را مجذوب کردهاند و با ترکیب درست کارگردان-بازیگر، فیلمهای او توانستهاند به ماندگارترینهای تاریخ سینما بدل شوند.
ویل اسمیت در طول دوران بازیگریاش، نقشهای زیادی در فیلمها و سریالهای متفاوت داشته است که هیچ کدام از آنها نقش منفی اصلی نبودهاند. اما چرا؟ ویل اسمیت با بازی در نقشهای به یاد ماندنی، تبدیل به یکی از محبوبترین چهرههای صنعت سرگرمی شده است و این موضوع با دوست داشتنی و مرتبط بودن نقشهای او، تشدید میشود.
خانهی گوچی جدیدترین و آخرین مجموعهی تلویزیونی به کارگردانی ریدلی اسکات است که بر اساس یک داستان واقعی دربارهی خانوادهی گوچی (طراح مد) و با اقتباس از کتابی به همین نام ساخته شده. این فیلم اختصاصا به زندگی واقعی پاتریزیا ریگانی و مائوریتزیو گوچی میپردازد و زندگی پر زرقوبرق آنها را روایت میکند. اسکات سعی داشت دربارهی رابطهی این دو نفر که به خیانت و در نهایت مرگ گوچی در سال ۱۹۹۵ منتهی شد فیلمی بسازد که در آخر پس از یک سری عقب ماندگیها، جابجاییها و تلاش برای ساخت فیلم، خانهی گوچی برای اکران در اواخر امسال آماده شد.
فصل چهارم این سریال اسپانیایی ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ منتشر شد و در شرایط قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا، یکی از پربازدیدترین سریالهای غیر انگلیسی زبان نتفلیکس بود. استقبال از سرقت پول به حدی بود که برای فصل پنجم هم تمدید شد.
وقتی استودیوها و تهیهکنندهها سرانجام به استعداد شگفتانگیز اما استون پی بردند و تصمیم گرفتند نقش اصلی فیلمها را به او بدهند، به همه ثابت کرد که از پس هر نقش و چالشی بر میآید. فرقی نمیکرد فیلمی به سبک و سیاق و برای تجلیل از موزیکالهای دههی ۵۰ باشد (لا لا لند) یا یک کمدی سیاه روانشناختی دربارهی رقابت و بقا (سوگُلی)، اما استون از پس هر داستان و هر نقش سخت و چالشبرانگیزی که فکرش را بکنید بر میآمد و همه را متحیر میکرد.
فرانکو نرو بازیگر سرشناس ایتالیایی ساعاتی قبل به چند رسانهی معتبر سینمایی اعلام کرده طی ماههای پیش رو فیلم کم هزینهای به نام «مردی که خدا را طراحی کرد» (L’uomo Che Disegnò Dio) را جلوی دوربین خواهد برد که در آن کوین اسپیسی حضوری کوتاه و افتخاری دارد تا زمینهی بازگشت این بازیگر شصتویک ساله به سینما فراهم شود. اینطور که پیداست اسپیسی در فیلم مردی که خدا را طراحی کرد در نقش یک کاراگاه پلیس ظاهر خواهد شد و فرانکو نرو نیز به عنوان شخصیت اصلی ایفای نقش میکند.