امروزه از فناوری فلش به دلیل وجود ویژگی های منحصر به فردش در طراحی سایت های اینترنتی استفاده بسیاری صورت می گیرد ؛ به خصوص سایت های ویدیوی آنلاین که مبنای استفاده از آنها در اختیار داشتن فلش پلیر می باشد . کمتر کاربری را می توان یافت که روزانه سر و کاری با این گونه فایل ها نداشته باشد ؛ از کلیپ ها و بازی ها و بسیاری از آموزش های مالتی مدیا گرفته تا انواع تبلیغات و سرگرمی ها و پخش کننده های آهنگ و فیلم تحت وب و ... ، همه و همه جهت اجرا و استفاده نیاز به نصب Flash Player دارند. Adobe Flash Player نرم‌افزاری برای مشاهده کلیپ‌های فلش و فایلهای SWF داخل صفحات وب است و وجود آن برای مشاهده فایلهای flash در مرورگر ضروریست. از آنجاکه نصب و به روز رسانی این برنامه از طریق سایت ادوبی گاهی با مشکل روبروست و نصب آن بطور آنلاین صورت می گیرد سایت اف دی ال نسخه نصبی این نرم افزار را آماده دانلود کرده و شما می توانید آخرین ورژن آن را بصورت کاملا رایگان دریافت کنید .

 

 ادوبی فلش پلیر (انگلیسی: Adobe Flash Player) (با عنوان شاک‌ویو فلش (به انگلیسی: Shockwave Flash) در اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس) یا به اختصار فلش‌پلیر، نرم‌افزاری رایگان برای مشاهده فایل‌های چندرسانه‌ای، اجرای برنامه‌های غنی اینترنتی و ویدئو و صدا و محتوای ایجاد شده بر روی پلت‌فرم ادوبی فلش است. فلش پلیر می‌تواند در یک مرورگر وب به عنوان یک افزونه مرورگر و یا بر روی دستگاه‌های تلفن همراه پشتیبانی و اجرا شود. فلش پلیر توسط ماکرومدیا ایجاد شده بود و پس از مالکیت آن توسط ادوبی، در حال حاضر توسط این شرکت در حال توسعه و توسط آن توزیع می‌شود.

فلش پلیر دارای پایگاه گسترده‌ای از کاربران، با بیش از ۹۰٪ نفوذ در رایانه‌های شخصی متصل اینترنت و فرمت رایج برای بازی، انیمیشن، و واسط‌های گرافیکی کاربر تعبیه شده در صفحات وب است. ادوبی ادعا می‌کند که بیش از ۴۰۰ میلیون از کل بیش از ۱ میلیارد دسکتاپ متصل به اینترنت، در ظرف شش هفته پس از انتشار، اقدام به روز رسانی به نسخه جدید فلش پلیر می‌کنند.

فلش پلیر را می‌توان به صورت رایگان دریافت کرد و نسخه افزونه آن برای هر مرورگر مطرح وب موجود است.