فیلمهای درباره هماتاقیها، به مدت چندین دهه، محبوب بودهاند اما این زیرژانر کمدی، در اصل با فیلم درخشان زوج عجیب در سال ۱۹۶۸ شروع شد. از آن زمان، فیلمهای هماتاقی فوقالعادهای ساخته شدهاند که هر کدام به نوعی هوشمندانه یا خلاقانه هستند، خواه درباره یک خرس عروسکی انیمیشنی باشند یا یک هماتاقی بینظیر که خیالی است.
متاسفانه جردن در سال ۲۰۰۷ در حالی که بر روی آخرین کتاب کار میکرد درگذشت و براندون ساندرسون که به دلیل الهام گرفتن از جردن نویسنده شده بود، کار را بر عهده گرفت تا داستان را به افتخار او جمع بندی کند. اکنون چرخ زمان در حال تبدیل شدن به یک سریال تلویزیونی مجلل برای آمازون پرایم است و به جمع دیگر داستانهای حماسی گسترده مانند تلماسه و بنیاد میپیوندد که قبلا تصور میشد اقتباس از آنها غیرممکن باشد.
پیکسار که اکنون یکی از بازوهای اجرایی و جداناپذیر و در حال رشد دیزنی است، هرگز داستان اسباببازی را به طور کامل رها نکرده است. باز پس از ۴ فیلم بلند، چندین فیلم کوتاه سرگرمکننده و تعداد زیادی اثر مرتبط با دیزنی، در فیلم آتی سال ۲۰۲۲، لایتیر، در مسیری بسیار متفاوت پرواز خواهد کرد.
مرد آهنی یا به معنای دیگر، راه اندازی دنیای سینمایی مارول، اغلب به عنوان سکوی پرتاب ژانر ابرقهرمانی به سطح امروزی شناخته میشود (اگرچه سری فیلمهای اصلی مردان ایکس نیز شایسته یادآوری و احترام هستند). فیلمهای مارول به طور مداوم ستایش میشوند و جهان آنها اغلب منسجمتر و با دقت برنامهریزی شده است.
خالقان ده فیلم و سریالی که در زیر مطرح میشوند، دقیقا میدانند منظور ما چیست. این فیلمها و سریالها در حال حاضر به عنوان موفقترین آثار عصر خود در نظر گرفته میشوند. مدرنهای کلاسیکی شدهاند که میلیونها نفر در سراسر جهان عاشقشان هستند. ولی تمامشان زمانی این کابوس را از سر گذرانده و توسط تهیهکنندهها و سرمایه گذارها رد شدهاند، در بعضیهایشان این رد شدن حتی به چند بار رسیده است (یکی از این آثار ۲۰ بار رد شد! ولی بعدا مورد تایید قرار گرفت و یکی از موفقترین سریالهای کل تاریخ تلویزیون شد). در این مطلب به معرفی ده شکست بزرگی میپردازیم که بعدا به موفقیتهای عظیمی تبدیل شدند.
برای سالها بتمن را به شکل یک ابرقهرمان شکستناپذیر به تصویر میکشیدند. شخصیتهای دیگری دنیای او و خوانندههای کمیکها بتمن را بهعنوان مردی میشناختند که حواسش به تمام جوانب هست و محال است خطایی از او رخ دهد. همانطور که بزرگترین دشمن او جوکر در جایی گفت «هر بار که سعی میکنم از طرح و نقشههای بتمن جلو بزنم، میبینم اون دوباره طرح و نقشهی دیگهای کشیده». همین ویژگیها باعث شده تا وقتی بتمن دچار اشتباه میشود و خطایی جبرانناپذیر میکند، بیشتر از حالت عادی شوکه شویم و حس کنیم انگار تمام باورهای ما فروپاشیده.
در این مطلب، کارگردانهای مختلفی از گییرمو دلتورو گرفته تا مارتین اسکورسیزی و جوردن پیل از فیلمهای ترسناک محبوب خود حرف میزنند. همچنین فیلمسازان تازهکاری که در ژانر ترسناک شروع به فعالیت کردهاند، مانند نیا داکستا، آزگود پرکینز و ناتالی اریکا جیمز و اساتید این ژانر مانند مایک فلانگان و جان کارپنتر هم در مطلب زیر به معرفی فیلمهای ترسناک موردعلاقهی خود پرداختهاند.
هر دو فیلم اصلی جوخه انتحار و لیگ عدالت بر معرفی تیمهایی کامل در یک فیلم، کار کردند. خود شخصیتها اغلب چهرههایی نسبتا شناختهشده مانند بتمن، سوپرمن و زن شگفتانگیز بودند و قرار دادن همه آنها در یک تیم و در یک فیلم کمی زیادهروی بود. تایتانها نیز همین روند را پیش گرفت و دیک گریسون، ریون، بیست بوی، استارفایر، دختر شگفتانگیز، هاوک، داو و جیسون تاد، فقط در فصل اول معرفی شدند.