فیلم سینمایی «همیشه شیطان» (The Devil All the Time) یک تریلر روانشناختی به کارگردانی آنتونیو کمپوس است که ۲۶ شهریورماه امسال قرار است از شبکه نتفلیکس پخش شود.

تام هنکس برای ایفای نقش پدر ژپتو در بازسازی لایواکشن انیمیشن «پینوکیو» (Pinocchio) که از آثار مشهور دیزنی است با این شرکت وارد مذاکره شده است.

نیا داکوستا کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ۳۰ ساله آمریکایی قرار است کارگردانی فیلم سینمایی «کاپیتان مارول ۲» (Captain Marvel 2) را برعهده بگیرد.

دواین جانسون ملقب به راک یکی از محبوب‌ترین و در عین حال گران‌ترین ستاره‌های هالیوود است که برای هر فیلم حدود ۲۰ میلیون دلار دستمزد می‌گیرد.

فیلم سینمایی مولان (Mulan) یکی از موردانتظاترین آثار دیزنی در سال ۲۰۲۰ قرار است ۱۴ شهریورماه امسال به جای اکران عمومی و جهانی در سالن‌های سینما از شبکه دیزنی پلاس پخش شود.

خیلی از کارگردانان معاصر از رو در رویی خیر و شر، پلیدی و پاکی، سیاهی و سفیدی درام می‌سازند. درام‌های هیجان‌انگیز و گهگاه عمیق اما میان کارگردانان معاصر کمتر کسی را دیده‌ام که به وضوح و صراحت فینچر به آن شر نهفته در نهاد انسان معتقد باشد. فینچر شر را جدا از کاراکترهایش نمی‌بیند. از نگاه او (البته در بهترین فیلم‌هایش مثل «باشگاه مشت‌زنی»، «زودیاک»، «شبکه اجتماعی» و «دختر گمشده») همه‌ی ما با خیر و شر درون‌مان دست به گریبانیم. قهرمانان فینچر (یا بهتر است بگوییم ضدقهرمان‌هایش) اسیر سایه‌های تاریک وجود خودشان شده‌اند.

چند روز قبل لیست آثار حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره ونیز ۲۰۲۰ اعلام شد، اما هم‌اکنون به صلاح دید آلبرتو باربارا، دبیر باسابقه‌ی جشنواره‌ی ونیز دو فیلم «صدای انسانی» از پدرو آلمودوار و «یک شب در میامی» از رجینا کینگ به بخش خارج از مسابقه‌ی هفتاد و هفتمین دوره جشنواره ونیز اضافه شده‌اند.

فیلم «۱۹۱۷» دو شعار مشخص دارد. شعار اول ضمیمه‌ی انسان‌دوستا‌‌نه‌ای ا­ست که سفر قهرمان فیلم را به سیاهی مخرب و جبران­ ناپذرِ جنگ پیوند می‌دهد و شعار دوم ملی‌گرایی موجود در روایت فیلم است که کنش شخصیت اسکوفیلد و منش فداکارانه‌ی او به عنوان عاملی برتر در جنگ میان نیرو­های نظامی انگلیس و آلمان را معرفی می‌­کند. اگر شعار اول را بپذیریم، شاید فیلم «۱۹۱۷» را فیلمی ضدجنگ و بی‌­طرفانه در نظر بگیریم و به نظر می‌­رسد که فیلمنامه‌ی فیلم نیز چنین رویکردی را دنبال می‌­کند. اما آیا قرار دادن کنش شخصیت اصلی فیلم در الگوی «سفر قهرمان» و طراحی موقعیت‌‌­‌های کلیدی فیلم در پوششی معنوی و فداکارانه، می‌­تواند فیلم «۱۹۱۷» را به عنوان تصویری از سیاهی جنگ معرفی کند؟