انیمیشن «فیلم لگو ۲» (The Lego Movie 2) که به عنوان دنباله انیمیشن «فیلم لگو» ساخته سال ۲۰۱۴ است از آخر هفته گذشته در سینماها اکران شد اما نتوانست طبق پیش‌بینی‌ها عمل کند و با فروش ۳۴ میلیون دلاری در افتتاحیه‌اش تقریبا ۲۰ میلیون دلار کمتر از آنچه پیش‌بینی شده بود فروخت.

در سکوت خبری فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی آخرین ساخته محسن امیریوسفی امروز به نمایش درآمد. محسن امیریوسفی این فیلم را سال ۱۳۹۱ ساخت و از آن زمان فیلم بدون هیچ دلیل مشخصی توقیف بود. البته که می‌گفتند فیلم به ماجراهای انتخابات ۸۸ می‌پردازد.

The post روما مهم‌ترین و سوگلی بیشترین جوایز بفتا ۲۰۱۹ را گرفتند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نامزدهای جشنواره فیلم فجر ۹۷ اعلام شدند. به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره با حضور در جمع خبرنگاران اسامی نامزدهای این دوره از جشنواره را اعلام کرد.

روز پنجشنبه ۱۸ بهمن‌ماه نهمین روز برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و آخرین روز برگزاری جشنواره در هفته جاری بود. جشنواره نهایتا با دو روز تعطیلی در روزهای جمعه و شنبه، از روز یک‌شنبه کار خود را ادامه خواهد داد. در نهمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر نشست‌های خبری فیلم‌های «قسم»، «جان‌ دار»، «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» و «سونامی» برگزار شدند.

نشست خبری مجموعه فیلم‌های کوتاه با حضور محمد کارت (کارگردان فیلم بچه خور)، ندا جبراییلی (بازیگر رورانس)، الهام معین (طراح لباس رورانس) و آبان عسکری (نویسنده بچه خور)  برگزار شد.

فیلم متری شش و نیم با یک شروع مرعوب کننده که به واسطه یک صحنه تعقیب و گریز خوش ریتم و نتیجه هولناک ناشی از آن شکل می‌گیرد، به عنوان بندی نخست می‌رسد و بیننده را به دیدن یک فیلم جنایی جذاب با زیر متن اجتماعی امیدوار می‌کند.

درخونگاه سومین فیلم بلند سیاوش اسعدی، بعد از «حوالی اتوبان» و «جیب‌­بر خیابان جنوبی» است که به سیاقی مشابه با دو فیلم پیشین ساخته شده است. او از دسته سینماگرانی است که رویکردِ ژانرمحور به سینما دارد. منظورم از ژانر در اینجا فرمِ خاصی از فیلم است که با کارکردِ خاص و ویژه­ ابزار عام فیلم­سازی نظیر روایت، شخصیت‌پردازی، درونمایه، دیالوگ، موسیقی متن، حرکت دوربین، تدوین و…تحقق می­‌یابد  و مرادم از رویکرد ژانرمحور فرآیندی­ است که طی آن برخلاف جریان غالب سینمای ایران، که داستان خود را از واقعیت­‌های روز اجتماع می­گیرد، فیلمی با فرمِ خاص تحقق می­یابد که اگر چه خود مولود مقطع تاریخیِ ویژه­ای بوده است لیکن نسبت چندانی با واقعیت­‌های روز جامعه ندارد.